Burzowa noc.

Chmury skłębiły się, nadeszły falą, majestatycznie pochłaniając krajobraz wszechświata, który jeszcze do niedawna prezentował rozgwieżdżony firmament. Obietnica spektakularnej nocy ziściła się. Góry znikały w głębi mroku, ale kilka uderzeń serca tłoczącego się w klatce świata wystarczyło, aby wydobyć je z otchłani czerni i na moment zgodnie z pulsem pokazać ich ośnieżone szczyty w srebrzystym świetle. Niebo wzięło głęboki wdech, a potem ze świstem wypuściło powietrze. Drzewa uklękły, z wysoka dobył się basowy pomruk.


Rankiem ponurym pod ołowianym płaszczem chmur, ziemia zazieleniła się od świeżej trawy, a wspomnienie pierwszej burzy w tym sezonie, zostało na sztaludze bez żadnej oprawy. Ramą temu obrazowi była rama okienna, a teraz... teraz zostało tylko to płótno rozpięte na deskach, czekające na odpowiednią ścianę. Któż potrafi mrok nocy przyjąć do serca? Któż potrafi rozkochać się w niebezpieczeństwie gromów?


format: 40x50
akryl
status: bezpański

Komentarze

  1. Przytulam tę ramę wraz z zawartością. Bogactwo skojarzeń i urok osobisty, a po burzy tęcza i ten wyjątkowy zapach ozonu...
    Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  2. Opis dorównuje obrazowi, magia słowa i pędzla :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Obraz bardzo surowy, smutny-wybacz nie w moim guście.
    Pozdrawiam 🌻🙋‍♀️

    OdpowiedzUsuń
  4. obraz przepiękny!
    Pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ależ piękny! trochę boję się burzy ale mimo to uważam, że to piękne zjawisko

    OdpowiedzUsuń
  6. i mimo ze boje sie burzy Twój opis i obraz podoba mi sie bardzo

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię burzy. Ale taką mogę zaakceptować. Obraz kojarzy mi się ze Skandynawską przyrodą, surowością taką. Mógłby zdobić jakąś okładkę black metalowego dzieła muzycznego.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny obraz, bardzo realistyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słowa idealnie oddają obraz, a może inaczej... Idealnie uzupełniają to małe dzieło

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiesz, że burze-podobnie jak wulkany-fascynują mnie? A burze w górach są wyjątkowo spektakularne i... niebezpieczne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękny obraz! Kolory są dobrane idealnie.
    dreamerworldfototravel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Masz wielki talent malarski. Błyskawiczne obrazy wyglądają realistycznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Podziwiam bardzo! Ja jestem totalnym beztalenciem xD nie mam kompletnie ręki do rysowania, czy malowania więc czapki z głow;)


    Zapraszam również do mnie

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudny post, miło się czytało :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Burza, góry i mrok - to taka kumulacja niepokoju.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo mi się podoba obraz! Jedyne co bym zmienila to zrobiłabym cieńsze linie błyskawicy, takie bardziej lekkie.
    Opis z kolei pobudzil bardzo moja wyobraźnię i wróciłam pamięcią do ostatniej burzy. Było to w Karpaczu i oglądałam ją właśnie z okna, pamiętam jak chmura najpierw zjadła Śnieżkę, potem mimo dnia zrobiło się ciemno i jedyne co rozświetlało ten mrok, to błyskawice.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moje drugie błyskawice na płótnie, pierwsze wyszły po prostu okropnie. 😅 Z praktyką będzie coraz realistyczniej. :)

      Usuń
  17. Tak masz 100 % racji to jest brud biologiczny. Wisłę zasilają rzeki górskie. Jeśli w górach pada to Wisła tak jakiś czas wygląda. Tak te Stary 66 były super. Pozdrawiam serdecznie.

    Ja kiedyś bardzo lubiłem rysowanie i ogólnie plastykę. W dzieciństwie chodziłem na zajęcia plastyczne i bardzo milo to wspominam. Bardzo ładne masz prace a co ważniejsze LIBISZ TO ROBIĆ. i o to najbardziej chodzi. Pozdrawiam serdecznie. I się zapytam jak wrócić do dawnej wersji blogspota?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze tak było. Moja nauczycielka od plastyki w podstawówce, widząc jakiś tam potencjał we mnie, cisnęła mnie strasznie i nie darowała mi nigdy żadnego konkursu plastycznego. Przez nią znienawidziłam sztukę.
      Później czasami coś szkicowałam, nic skomplikowanego, ale tliło się we mnie cały czas to zapomniane zamiłowanie. Z kolorami jestem za pan brat od niedawna.
      p.s. Na dole z lewej napis "przywróć starszą wersję Bloggera". Ale to jest tylko jeszcze na miesiąc.

      Usuń
  18. This is such a beautiful painting! Have a great day!
    Rampdiary
    Beautyandfashionfreaks

    OdpowiedzUsuń
  19. Jesteś bardzo uzdolniona. Ja zwróciłam uwagę na jesień. Piękne są u Ciebie namalowane kolory jesieni.

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow, o tym obrazie nie można zapomnieć... W pierwszej chwili pomyślałam: no nie, nie mogłabym powiesić sobie takiego niepokojącego obrazu na ścianie. Ale zaraz kolejna myśl: przecież leżąc sobie pod kocem na kanapie, wieczorem, przy ulubionym świetle i z książką - poczucie bezpieczeństwa i błogości po "wycieczce" wzrokiem na ten obraz rośnie o 200%.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obraz rzeczywiście budzi kontrowersje, kojarzy się negatywnie, przecież wielu ludzi boi się burzy i nie lubi zimna, a na tym obrazie to wszystko jest sprzężone. Cieszę się, że jednak zyskał po dłuższym poparzeniu. :)

      Usuń
  21. Burze lubię tylko na takich pięknych obrazach i gdy jestem w domu. Spacer w czasie burzy
    mnie nie pociąga podobnie jak spacer w deszczu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaprzyjaźniłam się z deszczem, a burzy nigdy się nie nałam. Oba żywioły są groźne i mogą mi zagrozić, ale staram się żyć z nimi za pan brat. A zimę bardzo lubię, podobnie jak widok ośnieżonych gór.

      Usuń
  22. Groźny majestat, pięknie to uchwyciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękny obraz! Lubię i burze i takie surowo-mroczne, trochę tajemnicze obrazy :).

    OdpowiedzUsuń
  24. Burzowo i mrocznie. Lubię takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  25. pozwól sobie na więcej odwagi. rozpuść ręce, myśli i wyobraźnię. wierzę, że potrafisz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bardzo rozumiem co chcesz mi przez to powiedzieć.

      Usuń
    2. na Twoich zdjęciach góry mają więcej wymiarów. nawet te, których ludzkość jeszcze nie nazwała. na obrazie niestety zabrakło ich. maluj, jak fotografujesz - w kilkunastu wymiarach.

      Usuń
    3. To nie jest hiperrealizm.

      Usuń
  26. jestem pod ogromnym wrazeniem talentu do malowania i do opisywania dziela w tak imponujacy sposob... pierwszy raz sie spotykam z takim czyms. pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepiękna twórczość, jestem nią totalnie zachwycona! Opis ma w sobie to "coś", idealnie łączy się z dziełem :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo mi się podoba :) Taki mroczny...

    OdpowiedzUsuń
  29. Obraz pięknie się prezentuje :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękny, magnetyzujący obraz i równie wspaniały opis :) W górach byłam raz. Pamiętam do dziś widok rozświetlonych szczytów gór, wyłaniających z ciemności nocy na te kilka sekund i potem grzmoty... Niezapomniane widowisko!

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziękuje Ci za wizytę u mnie. Ja tez sporo fotografuję ale zawodowym fotografem nie jestem i zawodowym reporterem tez nie jestem. Kiedyś dużo rysowałem i chodziłem na zajęcia plastyczne. Dla dzieci. Pozdrawiam serdecznie i ahoj przygodo :) !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam również, dużo zdrowia życzę. :)

      Usuń
  32. Obraz zdecydowanie w moich klimatach a do tego ten cały opis , który dodatkowo tworzy klimat. BArdzo podoba mi się taka mroczna kolorystyka do której na obrazach mam ogromną słabość. Generalnie bardzo lubię same zjawisko burzy i uświadomiłaś mnie,że nigdy w życiu nie przeżyłam burzy bedąc w górach.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeżyć burzę w górach – to prawidłowe sformułowanie. Wytapia z naszej pychy dużo pokory.

      Usuń
  33. Przepiękny! Totalnie w moim stylu!

    OdpowiedzUsuń
  34. Boję się takiej burzy jak na Twoim obrazie szczególnie w górach ale sam obraz bardzo mi się podoba... szczególnie góry które namalowalas 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Górskie burze są mi bliskie, oglądałam niejeden taki spektakl.

      Usuń
  35. Góry są i burza. Idealnie. Klimat niesamowity. Przepiękny obraz Jael. Lubię zimne barwy.

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty